Verslag Ernstige Rit

Na weken van tropische hitte viel er gisteren zowaar wat regen uit de lucht en was de groep aanwezigen aanzienlijk kleiner dan dat we gewend zijn.
Om 8:30 uur vertrekken 13 man vanaf de kermis in Kerkrade richting het westen, daar waar ook de regen vandaan komt.
Voordat we op de Locht de grens passeren is het gelukkig al weer droog en zorgt de harde tegenwind ervoor dat we snel opdrogen.
De rit van vandaag mag dan wel een serieuze naam dragen, toch is deze voor iedereen goed te doen. Alleen de naamgever blijkt niet watervast te zijn en ontbreekt.

1.1
Na een half uurtje verlaten we Duitsland en staat het Drielandenpunt op het programma en beginnen we zelfs ligt te zweten. Na de afdaling zetten we weer koers richting België en komt al gauw de beklimmen van het Bovenste Bos in zicht.

Na deze telt het peleton opeens 14 man, nadat de lange achtervolging van een uitslaper succesvol blijkt te zijn.

Eénmaal terug op vaderlandse bodem wordt de hemel pikzwart, maar blijft het gelukkig helemaal droog. In Euverem worden we getrakteerd op nieuw asfalt en beginnen we na de afdaling naar Gulpen aan de volgende col; de Ingbergracht.
De ééndagsvliegen positioneren zich voorin de groep als de Cauberg in zicht komt. Veel wordt er daar echter niet gepresteerd, want de luchtkwaliteit is vergelijkbaar met Shanghai City.
Het 20 jarige jubileum van Bromfietsclub de Kompels en de daarbij georganiseerde tocht door het Heuvelland zorgt voor een blauwe waas van brommermix die niet bepaald bevorderlijk zijn voor je zuurstopname.
Tot aan de pauzeplaats bij de Geulhemermolen volgt een lang lint van 600 voornamelijk oude Kreidler en Zündapp brommer onze route.

Het terras bij de Geulhemermolen is gezellig druk en ook hier zitten wat brommerpiloten te genieten van een stukje Limburgse Vlaai.
Voordat wij onze bestelling kunnen doen moet er nog wat gereedschap aan te pas komen om in afwezigheid van de volledig horeca-commissie onze penningbus te kunnen openen.
Na de koffie en cola tekenen we ter afwisseling het presentiebord midden in de rit en stappen we weer op de fiets richting Kerkrade.

1.2
De laatste 30km zijn op de Fromberg na nagenoeg vlak en met een stevige wind in de rug worden deze binnen een uurtje afgelegd.

Een goed afgestemd sprinttreintje start op de Beitel vanaf de laatste positie met ruim 60 km/h volgas richting de finishlijn, waar de hoop gevestigd was op de KOM terug te verdienen op ons eigen segment.
Helaas missen we 1 sec……. volgende keer bij windkracht 8 weer een poging.

Volgende week staat er voor de afwisseling een vlak 30+ ritje op het programma. Tot dan!

Reacties zijn gesloten.